dinsdag 12 augustus 2014

Ik ga even weg. Doei.

Ja, eindelijk ga ik even 2 weekjes op vakantie! Ik heb er zo veel zin in. Dit jaar ga ik voor het eerst zonder mijn ouders weg. Ik ga in mijn eentje mee op een groepsreis. We gaan met een groep van 21 jongeren naar Kos. Ja, ik ga weer naar Griekenland. Vorig jaar was ik al op Kreta en dit jaar ga ik naar een ander eilandje.

Maar over de reis zelf. Ik ga dus met 20, voor mij wildvreemde, mensen op vakantie. Sommige mensen verklaren me voor gek en andere vinden het heel stoer van me. Als ik eerlijk moet zijn vind ik het zelf ook best een beetje spannend. Het leek me al jaren leuk om een keer met een groepsreis mee te gaan. Ik ben altijd iemand geweest die niet graag afhankelijk was van andere. Ik hoefde ook niet afhankelijk te zijn want ik kon mezelf makkelijk redden. Tot ik ziek werd. Ik werd langzaam maar zeker steeds meer afhankelijk van andere mensen. Ik vond dat in het begin ook echt heel moeilijk. Het liefst bleef ik alles gewoon zelf doen. Ik ben ook iemand die andere graag helpt en doet wat ze kan doen om het zo goed mogelijk te laten zijn voor andere. Maar ik had al weinig energie en door alles zelf te willen doen werd ik alleen nog maar meer moe. Tot ik op een moment een knop omzette en het toeliet dat andere mensen iets voor mij deden.

Nu ik weer beter ben betrap ik mezelf erop dat ik een beetje 'lui' ben geworden. Ik laat nog steeds andere mijn klusjes opknappen. Het is ook best lastig om de knop weer terug te zetten. Door in mijn eentje op vakantie te gaan wil ik mezelf daarbij helpen. Ik gooi mezelf in het diepe en daar moet ik weer op mijn eigen benen staan. Aan de ene kant weet ik dat ik het kan en wil me daarom ook bewijzen. Vooral tegenover mijn ouders, zusje en vriend. Zij zijn echt de mensen geweest van wie ik het meest vroeg en het meest vroeg aan te passen. Ik wil ze laten zien dat ik weer echt beter ben en ik ook weer voor op mijn eigen benen kan staan.
Aan de andere kant heb ik het een hele tijd lastig gevonden te accepteren dat ik beter ben. De laatste 5 jaar is het zo'n groot deel uit gaan maken van mijn leven dat ik niet beter weet dan dat ik ziek ben. Ik besef het af en toe nog niet dat ik gewoon alles weer kan en geen rekening hoef te houden met wat mijn lichaam wel en niet aan kan. Ik ben steeds meer aan het ontdekken waar mijn nieuwe grenzen liggen en ik hoop dat deze vakantie me daarbij kan helpen. Door de nieuwe grenzen te vinden besef ik wel beter dat ik ook echt beter ben. Want ik kan nu zoveel meer dingen doen of langer doen dan eerst.

Nou dat was een persoonlijke kant van mij die jullie denk ik nog niet echt gezien hebben. Het viel me nog mee hoe makkelijk het ging om op te schrijven. Maar ik vond dat jullie ook mochten wat nou de echte reden was achter mijn vakantie.

Ik ga 14 augustus weg en kom 28 augustus weer terug. In de tussentijd zullen er helaas geen artikelen online komen. Ik was wel van plan om veel vooruit te gaan schrijven omdat ik toch vakantie had. Maar dat viel weer tegen want ik heb de afgelopen weken elke week 36 uur moeten werken. Als ik thuis was, had ik geen puf meer om extra artikelen te maken. Ik hoop dat jullie het begrijpen.

Een hele fijne vakantie nog voor de mensen die nog vakantie hebben en anders succes met school of je baan! Tot over 2 weken!

xoxo Naomi

7 opmerkingen:

  1. Fijne vakantie! Geniet ervan!
    Liefs, Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben een paar jaar geleden ook op reis gegaan naar Kos! :) Veel plezier daar!

    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, heel gaaf juist!
    Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heey Naomi, Guess what?! We hebben je genomineerd voor de Sunshine Blogger Award. Kijk voor meer info op onze blog!
    Liefs!
    Alies & Arjanne -A&A

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel plezier op vakantie! Ik heb je trouwens genomineerd voor een Liebster Award en het artikeltje kan je vandaag vinden op mijn blog. Dit is het : http://milesawayfromwonderland.wordpress.com/2014/08/20/liebster-award/#more-852
    Veel liefs, Amber

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!