maandag 25 november 2013

DIY: Winterdecoratie

In deze DIY laat ik zien hoe je simpel en snel een leuk winter schilderijtje kunt maken. Het is een leuk idee om met dit schilderijtje je kamer op te leuken!
Voor deze DIY heb je nodig:
  • Een canvas. Het mag elk formaat zijn, ik heb gekozen voor een klein formaat omdat ik hem dan overal neer kan zetten.
  • Acrylverf. Je kan hier ook zelf kiezen welke kleur je neemt. Ik heb een grijze kleur gekozen omdat ik het een mooie winter kleur vind.
  • Grote kwasten.
  • Lucifers.
  • Lijmspray.

Eerst heb je de goede kleur nodig. Ik heb een oude folder gebruikt om de verf op te mengen.

Doordat ik de verf niet helemaal goed gemengd heb krijg je een leuk effect. Als je klaar bent met het schilderen moet je het laten drogen en kun je verder gaan met de lucifers.

De lucifers brand je tot ongeveer halverwege op. Sommige iets verder en sommige iets minder ver. Dit voor het leuke effect.

Je hebt ongeveer 80 lucifers nodig. Het kan verschillen omdat het eraan ligt hoe groot je de cirkel maakt.

Om een mooie cirkel kun je er voor kiezen om er een te tekenen of om een beker te gebruiken. Ik heb een bekergebruikt maar hij gaf een beetje af dus kreeg ik toch een afdruk. Voordat je de lucifers er op legt spray je het schilderijtje in met de lijmspray.

Als klaar bent met de lucifers opplakken moet je er nog een keer met de lijmspray overheen gaan om de lucifers goed te laten zitten. Doordat de lucifers allemaal een andere lengte hebben ziet het er mooi uit.

Als hij helemaal af is ziet het eruit als een soort zonnetje. Ik vind het een super leuk schilderijtje en het is ook echt leuk om te maken. 

Ik hoop dat jullie het leuk vonden en dat je hem ook gaat maken.

Wat is jouw favoriete winterdecoratie?

xoxo Naomi

7 opmerkingen:

  1. Dat ziet er zo leuk uit! Wat een super leuk idee en eigenlijk helemaal niet zo moeilijk!! :) Ik hou altijd heel erg veel van kaarsjes, haha en de kerstboom! :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Ik heb nog aardig wat van die gebruikte lucifers.. Misschien ook maar iets mee gaan freubelen. Mijn favoriete decoratie? Kaarsjes for sure!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah wat superleuk bedacht! Ziet er mooi uit. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aah, superleuk! Ik vind dat 'gebrande' effect eigenlijk heel gaaf, een soort van zelfgemaakt ombre effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super leuk idee!

    Liefs, Elbrichx
    xfashionmeep.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!