donderdag 13 december 2012

personal issues

Ik heb al een hele tijd niets meer gepost. Dat komt omdat het al een hele tijd niet zo lekker gaat met mijn gezondheid. Ik ben heel erg moe, heb nergens zin in, totaal geen eetlust, heel erge keelpijn, hoofdpijn en ga zo maar door. De klachten stapelden zich maar op en ik ben naar de dokter gegaan. Die verwees me naar een kinderarts. Ja dat klinkt echt kleine kinderachtig maar tot je 18 kun je daar heen. Uit testen bleek dat er niets mis was met mijn bloed. Dus gelukkig geen enge ziekte! Omdat die testen goed waren en uit de klachten die ik had is er CVS vast gesteld. Het chronisch vermoeidheid syndroom is een ziekte waarvan ze de directe oorzaak nog niet weten. Het komt vaak voor bij jongeren en het kan gelukkig overgaan! Helaas zijn er geen medicijnen voor. Ik moet dus zelf weer de baas worden over mijn lichaam en niet andersom. Door middel van cognitieve gedragstherapie. Daarbij gaan therapeuten mij helpen om met CVS om te gaan en me daardoor beter te laten voelen. Aan de buitenkant is niets te zien en daarom is het ook lastig voor mensen om me heen om te begrijpen dat ik wel degelijk ziek ben.
Ik zal daarom een tijdje niet aanwezig zijn op mn blogje. Om alles weer even op een rij te zetten.

xoxo Naomi

(als je meer informatie wil over CVS zie hier)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!