woensdag 12 september 2012

Imagine all the people living life in peace

Het is vandaag 12 september 2012. Het is precies 11 jaar en 1 dag geleden dat de 2 vliegtuigen in de Twin Towers zijn gevlogen. Ik weet nog dat ik het op het journaal zag. Ik was 5 en ik weet het nog als de dag van gisteren. Het is echt vreselijk wat er gebeurt is en dit mogen we niet vergeten. Vorig jaar heb ik met godsdienst een documentaire gezien over wat er die dag allemaal gebeurt is. Het is echt niet met woorden te beschrijven wat de inwoners van New York allemaal mee gemaakt hebben. De inwoners wisten niet wat ze overkwam en ook niet wat te doen. Het was echt een chaos. Om die chaos te organiseren moest iedereen samen werken. Het lijkt onmogelijk in de wereld van vandaag maar hierbij hebben de inwoners en bestuurders van niet alleen New York maar van heel de VS laten zien dat het nog kan.

Mijn respect gaat uit naar al de hulpverleners die na de aanslag toch de stad in zijn gegaan om mensen te redden. Ook al kon het ze hun leven kosten en de mensen die overleden zijn hebben hun leven gegeven om levens te redden. Het zijn echt helden!

Veel artiesten hebben over deze tragische aanslag een nummer gemaakt hier volgen er een paar;



Vooral dit laatste filmpje bezorgd me echt kippenvel. Het is echt vreselijk.

Ik hoop dat als je dit leest stil wilt staan bij niet alleen de helden maar ook de onschuldige mensen  die die dag stierven. 

Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!