vrijdag 14 november 2014

Recept: Shoarma salade

Afgelopen week aten wij zo iets enorm lekkers! Shoarma salade. Ik had het nog nooit gegeten en wist ook echt niet wat ik er van moest verwachten maar het is me zo goed bevallen dat ik dacht: Ik ga er een leuk artikel over schrijven. Het is namelijk ook nog eens super simpel om te maken.
Het recept is afkomstig van de Albert Hein site maar omdat het zo makkelijk te maken is, kun je ook veel variaties maken op het recept en die wou ik er nog eens apart bijzetten.

Voor 4 personen heb je nodig:

  • 400 gram kipfiletreepjes
  • Shoarmakruiden
  • 8 pitabroodjes
  • 6 eetlepels olijfolie
  • 4 eetlepels yoghurt sladressing
  • 1 komkommer
  • 1 bosje radijsjes
  • 2 kropen babyromainsla
  • 2 sjalotten
Zo maak je het klaar:
  1. Rooster de broodjes in een broodrooster of bak ze in de oven. Ondertussen doe je de kipfiletreepjes samen met de kruiden en 2 eetlepels olie in een kom en mix ze goed. Als de kip en de kruiden goed zijn gemixt verhit je een koekenpan zonder olie of boter en bak je de kip erin. Je bakt ze ongeveer 8 minuten zodat ze goudbruin zijn.
  2. Als de kip op het vuur staat snipper je de sjalotten en snij je de sla in kleine reepjes van ongeveer 1 cm breed. Verder snij je ook de komkommer in stukjes en de radijsjes in plakjes. Daarna meng je alle groente in een grote schaal. 
  3. Meng de overgebleven olie met de dressing en doe deze over de salade.
  4. Als de kip klaar is verdeel je ook deze over de salade.
  5. Het brood is erg lekker om erbij te eten.
En klaar is de heerlijke salade.

Zoals ik zei zijn er vele variaties zoals deze:

  • Je kunt in plaats van kip ook kant en klaar (varkens)shoarmavlees gebruiken.
  • Je kunt er 2 tomaten aan toe kunnen voegen. 
  • De yoghurt sladressing kun je vervangen door Griekse yoghurt.

Weet je zelf nog een variatie? Laat hem achter in de reacties zodat ik hem een keer kan uitproberen.

xoxo Naomi

2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!