zondag 23 november 2014

De grote Chai Tea Latte test

Chai Tea Latte is een erg populair drankje. Bij veel koffie tentjes is het verkrijgbaar. Wat veel mensen niet weten is dat je het ook thuis kan maken. Heel makkelijk en snel. Je kunt het kopen in speciale koffiewinkels maar ook gewoon in de supermarkt. Ik heb 2 verschillende Chai Tea Latte's bij de supermarkt gekocht en uitgeprobeerd om te kijken welke het lekkerst is.


De eerste thee die ik uitgeprobeerd heb is Sweet Chai van Zonnatua. Het is een klein potje met de theepoeder erin. Het makkelijke aan dit potje is dat je zelf kan kiezen hoeveel thee je gebruikt. Als je het potje open doet ruik je een hele intense geur. Het ruikt heel sterk naar gember. Om de thee te maken kun je ervoor kiezen om het op te lossen in water of in melk. Ik heb er voor gekozen om het in beide te doen. Ik houd namelijk niet van alleen warme melk met kruiden. Ik heb 2 theelepels opgelost in een half kopje kokend water en er daarna een half kopje warme melk bij gedaan. Ook als het opgelost is blijf je de gember erg sterk ruiken.

De tweede die ik uitprobeerde is de Chai Tea Latte van Nestlé. Het is een doosje met 8 zakjes. Elk zakje is goed voor 1 kop Chai Tea. Je zou ook een half zakje kunnen gebruiken als het je toch te sterk is maar heel makkelijk te doseren is het niet. Bij deze thee hoef je alleen maar water toe te voegen en goed te roeren en het is klaar. Heel simpel dus. De thee heeft geen overheersende geur. Als je het water toevoegt komt de geur pas echt tot zijn recht en ruik je een zoete speculaas geur. Het is niet echt wat ik zou verwachten maar het ruikt heel lekker.

Zoals je kunt zien is het eerste kopje erg licht van kleur en de tweede is een stuk donkerder. Zelf vind ik de Nestlé er aantrekkelijker uitzien om op te drinken. Ook de geur van de Nestlé vind ik lekkerder. De gember van de Zonnatura is té overheersend.

Nu de ultieme test: de smaak test!
Net zoals met de geur is de gember ook als smaak erg overheersend aanwezig in de Zonnatura. Dit vind ik niet lekker. De speculaas geur van de Nestlé zet ook door in de smaak en dat maakt het tot een lekker en apart drankje.

De winnaar van de test is dan ook: Chai Tea Latte van Nestlé!

Beide producten zijn bij de meeste grote supermarkten te koop.

Ga je de Chai Tea Latte uitproberen?

xoxo Naomi

6 opmerkingen:

  1. Die van Nestlé klinkt wel heel lekker! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Chai Tea Latte van Nestlé klinkt inderdaad ook het lekkerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Chai Tea Latte van Nestlé
    is erg verslafend om drinken en ben ok op zoek jammer genoeg gaat ie er uit ben er niet blij mee

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!