vrijdag 12 september 2014

DIY: Ontbijtsmoothie

 
Ik vind het heerlijk om 's ochtends lekker te ontbijten. Maar vaak heb ik er geen tijd voor omdat ik moet opschieten om op tijd op school te komen. Ik denk dat ik echt niet de enige ben met dit probleem. Speciaal voor jullie (maar ook voor de rest die het gewoon lekker vind), heb ik een heerlijk smoothie recept voor een lekkere en stevige ontbijtsmoothie.


Wat heb je nodig:
  • 1 banaan
  • 50 ml yoghurt
  • 100 ml melk
  • 4 eetlepels havermout
  • 1 eetlepel cacaopoeder
  • 2 theelepels gemalen kokos
  • blender


Je snijdt de banaan in stukjes en doet deze in de blender.

Voeg daarna de melk en de yoghurt toe.

Als laatst doe je de droge ingrediƫnten erin.

Mix het net zolang tot er geen stukjes meer inzitten.

Zo dit was het hele simpele recept voor een lekker en gezond ontbijt. Ben je niet zo'n stevige eter? Dan kun je het best iets minder havermout gebruiken. En als je meer vezels wilt eten dan doe je er meer havermout in.

Het is erg snel te maken en de tijd die je bespaard kun je besteden aan het checken van je favoriete blog!

Hoe ontbijt jij het liefst?

xoxo Naomi

7 opmerkingen:

  1. Ik maak meestal banaan & kaneel smoothies, ik ga voortaan ook een beetje havermout aan toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oeh jammie! het klinkt heerlijk en ook nog eens heel makkelijk als je s'ochtend niet zo veel door je keel krijgt!
    liefs, Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er erg lekker uit! Ik moet toch binnenkort maar eens echt naar een blender kijken zodat ik smoothies kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lekkere toevoeging van die cacao ook! Doet me direct denken aan chocomelk, geen idee of het daarnaar smaakt maar het ziet er iig lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!