woensdag 7 mei 2014

Tag: Furry Friend

Deze maand is mijn lieve katje jarig. 16 mei wordt Spooky 10 jaar. Zo lang heeft geen enkele kat het bij ons vol gehouden. Ter ere van zijn verjaardag vond ik het een leuk idee om de Furry Friend Tag te doen.


Wat is de naam van je huisdier?
De naam van mijn kat is Spooky. Deze naam heeft hij gekregen van de mensen waar we hem van gekocht hebben. Ze hebben hem zo genoemd omdat hij meteen toen hij kon lopen zich verstopte en iedereen liet schrikken. Net als een spookje. Mijn zusje en ik hadden nogal ruzie over hoe we hem zouden noemen. Daarom hebben we de naam maar gehouden die hij al had.



Wat voor soort dier is het en welk ras?
Spooky is een rode kater. Hij heeft geen ras kat maar een vuilnisbakje zoals je dat noemt.


Hoelang heb je je huisdier al?
We kregen Spooky toen hij 6 weken oud was. We hebben hem dus ook al bijna 10 jaar.


Hoe kom je aan je huisdier?
Mijn moeder kende een vrouw van de sportschool en die hadden een kat die in verwachting was. Voor Spooky hebben we al andere katten gehad en mijn ouders vonden het een goed idee om een nieuwe kat te nemen.


Hoe oud is je huisdier?
Bijna 10 jaar oud.


Wat is zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdier?
Spooky kan niet goed tegen veranderingen. Alles moet precies zo staan als hij het gewend is. We hebben net een nieuwe keuken en door alle werkzaamheden moesten zijn mandje en voerbakje verplaatst worden. Hij was helemaal van slag en zat maar te miauwen op de plek waar ze eerst stonden omdat hij ze niet kon vinden. Hij heeft ook een eigen stoel waar hij altijd in zit. Als die niet op de goede plek staat gaat hij er niet in zitten. Het is misschien iets waar elke kat last van heeft maar ik vind het grappig.


Hoe belangrijk is de band die hij hebt met je huisdier?
Heel belangrijk. Ik vind het fijn om een lieve kat als Spooky te hebben. Het is iets constants wat al bijna meer dan de helft van mijn leven met me mee gemaakt heeft. Elke keer als ik thuis kom na een vakantie of zo is het eerste wat ik doe opzoek naar Spooky en hem knuffelen.


Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdier?
Toen hij klein was,was hij heel speels. In onze kamer hebben we twee stoelen staan. Hij ging er altijd tussen zitten en als je langs kwam kreeg je een pets met zijn pootje tegen je been. Daar schrok je soms erg van. Het was ook altijd heel grappig als Spooky zich verveelde. Hij ging dan achter zijn eigen staart aan lopen om hem te pakken te krijgen. Dat lukte nooit maar hij bleef er maar achter lopen. Het was echt een grappig gezicht.


Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdier?
Ik geef Spooky allerlei koosnaampjes. Knufje, vriendje, Spook, Katje, Dikzak, Dikje en nog allerlei andere namen.

Heb jij ook huisdieren?

14 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke kater heb jij! Mooi beestje en het is echt een mannetje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superlieve kat heb je! Ik zou ook wel graag een kat willen, maar op het moment hebben mijn vriend en ik nog geen huisdieren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahw, wat ziet ie er toch cute uit! Ik zou ook graag een huisdier willen, helaas is mijn moeder allergisch.. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tag! Ik heb zelf geen huisdieren helaas.
    Ik wil al heel mijn leven een kat, maar van de zomer is vastgesteld dat ik zowel aan honden als katten allergisch ben... Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuke TAG! Wij hebben nooit katten gehad, wij hebben wel konijnen, kippen en een hond. Hij ziet er trouwens heel lief uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. aw hierdoor wil ik ook weer een kat! Ik ben al een paar jaar huisdier-loos, maar ik zou supergraag ook een hond of kat willen hebben. Leuke tag. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah, wat een lieve kater! Mijn zusje heeft vissen, maar zelf heb ik nog nooit een huisdier gehad. Hele leuke tag, helaas is het voor mij moeilijk om 'm in te vullen.. ;)

    Xjes Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Meestal ben ik bang van katten maar deze vind ik zo een mooierd! Oooh :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aww, wat een leuk beestje!
    En wat grappig dat hij niet op zijn stoel gaat zitten als de stoel op de verkeerde plek staat.
    Tenminste, voor hem zelf is het waarschijnlijk minder grappig, haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!