vrijdag 18 april 2014

DIY: Lipscrub

Ook al is de winter echt voorbij, het blijft belangrijk om je lippen goed te verzorgen. Speciaal daarom laat ik jullie in dit artikel zien hoe je heel simpel en snel een lipscrub kan maken. Het verzacht je lippen en maakt ze 'velletjes' vrij.

Wat heb je nodig voor de lipscrub?:

  • Olijfolie
  • Suiker
  • Labello (of een andere lipbalsem)
  • Een klein potje
  • Mixbakje
  • Toetjeslepel

Eerst neem je ongeveer 3 centimeter van je lipbalsem en die stop je in je mixbakje. Ik heb een Labello kers gebruikt omdat ik de geur erg lekker vind.

 Daarna neem je 2 toetjeslepels olijfolie en die doe bij de lipbalsem.

Roer de olijfolie en de lipbalsem goed door elkaar en zorg ervoor dat de lipbalsem helemaal is gemixt met de olijfolie zodat er geen klontjes meer in zitten.

Voeg als laatst 2 toetjeslepels suiker toe. Het maakt niet echt uit welke soort suiker, ik heb gewone kristalsuiker gebruikt.

Ook dit moet je weer goed door roeren en dan ben je klaar.

Het enige wat je nu nog moet doen is de lipscrub ik een bakje stoppen waar je het in kan bewaren. Ik heb een crème potje uit een reis set gebruikt en als je mijn hoeveelheden aanhoud past het er precies in.

Als het in het potje zit kun je er voor kiezen om het in de koelkast te bewaren, maar dat hoeft niet perse. De scrub is ongeveer een maand te bewaren en daarna zou ik het weggooien.

Ik gebruik deze lipscrub al een tijdje en het is een hele fijne en zeker een budgetproof lipscrub. De suiker zorgt ervoor dat je lippen goed gescrubt worden en de olijfolie maakt ze zacht en goed gehydrateerd.

Ik hoop dat je het een leuke DIY vond en laat me zeker weten hoe het jou bevallen is.

xoxo Naomi

5 opmerkingen:

  1. handig, de ingredienten heb ik allemaal wel in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk en handig! Ik denk dat ik deze wel eens ga uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee! Die ga ik zeker proberen! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!