zondag 2 februari 2014

Favorieten van de maand: Januari

Bam. Het dringt nu ineens tot me door dat er al weer een hele maand van dit jaar voorbij is. Het is zo ongelooflijk snel gegaan! In de afgelopen maand heb ik mijn volgers aantal zien verdubbelen (!). Super bedankt en ik vind het echt heel leuk! (Psst bij de 50 zal er een winactie plaats vinden!) Het was dus echt een top maand en ik heb even op een rijtje gezet wat mijn favoriete dingen waren.


Beauty

YVES ROCHER- Blush brush. 
Deze kwast is geweldig! Ik ben sinds een tijdje weer meer blush gaan dragen en deze kwast heeft er mede aan bij gedragen dat ik het nu weer elke dag draag. De haren van de kwast zijn erg zacht, hij neemt de poeder goed op en verdeelt het heel mooi op je huid. Erg prettig vind ik dat hij schuin is afgesneden. Dat helpt er zeker aan mee dat de poeder mooi verdeelt wordt.

Naomi by Naomi Campbell.
Toen ik deze voor het eerst zag dacht ik. Jeej, een geurtje met mijn naam! (Ik heet namelijk Naomi) Maar toen dacht ik ook meteen. Naomi Campbell. Ja, dat draagt mijn oma vaak. Ik kocht 10 ml flacon om hem toch maar te proberen want hij rook eigenlijk best wel heel lekker. Na al 3 flesjes kan ik je garanderen: het is zeker geen 'oude dames geurtje'. Hij is wel iets zwaarder en sterker dan mijn andere geurtjes. Het is een hele verrassende geur met een mix van rozen, waterlelies, koffie, vanille, sandelhout en karamel. Erg exotisch maar ik vind het meer een winterparfum. Ik kan alleen maar zeggen: probeer het zelf eens en ik hoop dat je hem ook lekker vind!

Essence 3D eyeshadow -07 irresistible smokey eye.
Dit is een van de oogschaduws van Essence die uit het assortiment zijn gegaan. Het handige van de duo vind ik dat je snel en makkelijk een smokey eye kunt maken. Het pigment is heel goed en erg mooi. Je hebt ze zowel droog als nat gebruiken. Ik vind de kleur als ik het droog aanbreng al best intens en als ik het nat aanbreng is dat effect nog veel erger. Voor een speciale gelegenheid vind ik dat niet erg maar voor een gewone dag hou ik het wel bij het droog aanbrengen. 

Fashion

Primark- Statement ketting.
Deze ketting heb je misschien al voorbij zien komen in mijn Primark Shopblog. Ik ben nog steeds erg blij met deze ketting. Ik draag hem vaak bij simpele outfits. Hij maakt zo'n outfit net iets meer bijzonder. Het is en blijft wel Primark kwaliteit dus ik heb de steentjes even iets beter vast gemaakt omdat ik bang was dat ik ze zou verliezen. Dat is tot nu toe nog niet gebeurd.

Food

Sultana- Knapperrs kaneel.
Ik ben echt een kaneelfan. Kaneelthee, kaneelkoekjes je kunt me overal voor wakker maken. Deze Sultana koekjes hebben in plaats van stukjes fruit, kleine stukjes kaneel in de koekjes verwerkt. Heerlijk voor bij de thee maar ook om mee te nemen. Ze zijn heel handig per 3 verpakt.

Boek

Q&A a day by Potter Style.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet had gedacht dat ik het zolang met dit boekje vol zou houden. Ik heb het voor mijn verjaardag gekregen en ben toen meteen begonnen. Dat is nu 9 maanden geleden en ik schrijf nog elke dag trouw. Iets wat ik nooit heb kunnen volhouden met gewone dagboekjes. Het is dan ook iets heel anders dan een gewoon dagboekje. Het is een dagboek voor 5 jaar en bij elke dag wordt een andere vraag gesteld. Die vraag beantwoord je dus om het jaar en zo kun je zien hoe je verandert. Het is dus een soort tijdcapsule. 

Serie

Sherlock- BBC
Na 2 jaar was het dan eindelijk zover. Sherlock was terug met seizoen 2! Wel voor eventjes, het seizoen bestaat uit 3 afleveringen die ieder een week na elkaar worden uitgezonden, maar voor mij was het weer meer dan genoeg. Sherlock is een serie over Sherlock Holmes en Dr. Watson. Het speelt zich af in deze tijd, in de 21e eeuw. Dat is heel anders dan in de boeken en de films, maar dat maakt het juist zo leuk. Het seizoen begon 2 jaar na het eind van seizoen 1 en ik dacht er veel vragen beantwoord zouden worden. Maar niets was meer waar. Ik heb nu alleen nog maar meer vragen en kan niet wachten tot seizoen 3. Ik hoop alleen niet dat ik weer 2 jaar moet wachten.

YouTuber

Deze 2 Amerikaanse vrouwen hebben samen een YouTube kanaal waarop ze veel verschillende video's maken. Hun motto is 'The cashmere life on a cotton budget'. Ze willen zo luxe mogelijk leven maar hebben niet veel te besteden. Ze doen er dus alles aan om zoveel mogelijk geld te besparen. Het zouden zo Nederlanders kunnen zijn. Als je opzoek bent naar leuke DIY's en recepten zou ik er ook zeker een kijkje nemen.

Music

For Now I am Winter- Ólafur Arnalds
Dit is even heel wat anders dan gewone popmuziek. De meeste nummers op het album van ├ôlafur Arnalds hebben niet eens tekst. Ik vind het soms erg fijn om naar muziek zonder tekst te luisteren het maakt me rustig en ik kan me er goed door concentreren. Ook zet ik deze afspeellijst vaak aan net voor ik ga slapen. Het is heerlijke muziek om bij weg te dromen. Mijn favoriete nummer van dit album is Words of Amber. 

Voor welk eten kun jij wakker worden gemaakt?

xoxo Naomi


4 opmerkingen:

  1. Ik vind die primark ketting zo gaaf!! X

    www.thatcitychic.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk artikel, je statement ketting is echt tof! En dat Youtubekanaal klinkt heel leuk, maar eens even een kijkje op nemen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk artikel!
    groetjes http://www.we-heart-fashion.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die statement ketting vind ik erg mooi! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!