donderdag 20 februari 2014

DIY: schakelarmbandje

Schakelarmbandjes zijn super leuk en trendy. In dit artikel laat ik je zien hoe je er heel simpel en snel zelf een kunt maken. Het is geen standaard schakelarmbandje maar een met een veter.
Alles wat je nodig hebt zijn:
  • Stukje leren veter die om je pols past
  • Een paar schakeltjes
Voor de schakeltjes heb ik mijn Dubbel Fris ketting kapot gemaakt. Je kent hem vast nog wel. Groot, goud en foeilelijk. Maar als je er geen een had, hoorde je er niet bij. Eindelijk heb ik een manier gevonden om deze ketting toch nuttig te gebruiken. Ik heb van de ketting gebruikt om er een kleinere ketting en een armbandje van gemaakt. Ik heb lang zitten denken wat ik met de overgebleven schakeltjes zou doen maar toen kwam ik op dit idee.

Haal de veter door de eerste schakel tot ongeveer halverwege. Daarna ga je steeds verder met de veter door de schakeltjes halen.

Je kunt het armbandje op verschillende manieren dragen. De eerste is door de schakeltjes naar elkaar toe te schuiven. Ze zitten dan strak naast elkaar als een soort propje.

Door de schakeltjes daarna ietsjes uit elkaar te trekken krijg je een rommelige versie.

Als je de schakeltjes helemaal uit elkaar trekt geeft dit ook weer een ander armbandje.

Ik vind zelf het schakelpropje de leukste. Je kunt hem heel goed combineren met een gewoon schakelarmbandje. Dit is het armbandje wat ik gemaakt heb van de Dubbel Fris ketting.

Wat vind jij de leukste variant?

xoxo Naomi

14 opmerkingen:

  1. great diy!
    http://sepatuholig.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you so much for the follow.
    Follow you back on bloglovin.
    Btw,I'm also on Instagram,maybe you like my account?
    Lovely greets from germany ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. really great idea! loved this DIY!
    very nice blog by the way :)

    kisses from Russia,
    Juliet
    RUSSIAN DOLL

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke DIY! Ik vind ze alle 2 heel erg leuk.

    Liefs, Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nice idea!!! would you like to follow each other with GFc and Bloglovin? let me know...
    Besos, desde España, Marcela♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke DIY, het is echt een schattig armbandje! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super leuke DIY! Ik ga hem thuis ook proberen :)
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke DIY! ik vind schakelarmbanden leuk en zo kun je lekker combineren

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!