dinsdag 31 december 2013

Favorieten van de maand: December

2013 zit er weer op. Het was weer een jaar dat voorbij vloog. Helemaal de maand december. Met Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw was dit echt de maand van samen zijn. Tussen al de activiteiten door ben ik toch een paar super leuke dingen tegen gekomen en die wil ik jullie niet onthouden.

Beauty:

Deze dagcrème van Dr. Van der Hoog heeft mijn huid deze maand echt goed gehydrateerd gehouden. Omdat het weer koud werd was mijn huid vaak erg droog en deze crème hielp erg goed om het weer lekker aan te laten voelen. 

Deze Color Tattoo was echt mijn 'Go-To' oogschaduw van deze maand.  Even snel iets aanbrengen en ik wist zeker dat het de hele dag goed bleef zitten. Het is de Maybelline Color Tattoo in de kleur 35- On and on Bronze. Het is echt een mooie brons kleur met veel shimmer.

Over deze highlighter heb ik ook een review geschreven. Dit is de Essence Shinner Powder in de kleur 01- SWAAAAG. Vooral met de feestdagen kan een goede highlighter niet missen en deze zat dan ook in mijn standaard gezichtsroutine. 
Dit is de lipstick die ik op een Mylène make-up party gekocht heb. Het is nummer 32. Door het licht lijkt hij op de foto donkerder dan dat hij in het echt is. Het is een hele mooie rood-roze-paarse kleur. Ik kan het niet zo goed omschrijven want het is ook een hele aparte kleur. Helaas heb ik hem gister iets te enthousiast dicht gedaan en zit er nu een deukje in. Dat vind ik echt heel jammer.

Fashion

Sinds ik dit shirt gekocht heb draag ik hem elke dag. Het is een Homeland shirt van de Primark. Omdat het een herenshirt is, is hij een beetje oversized en dat ziet er leuk uit. Ik draag normaal nooit T-shirst want ik vind het niet lekker zitten maar omdat hij iets te groot is zit het wel lekker. Damian Lewis is ook echt een knappe man dus ik vind het niet erg dat zijn hoofd op dit shirt staat.

App

Ik gebruik deze app al bijna een jaar en hij heeft mijn leven echt een heel stuk makkelijker gemaakt. Zoals je misschien weet ben ik nogal een seriesfan en door SeriesGuide kan ik alle series uit elkaar houden. Het is een ideale app om bij te houden welke afleveringen je gezien hebt en als er een nieuwe aflevering beschikbaar is komt deze ook op de app te staan. Sinds kort kun je ook aangeven welke films je gezien hebt maar daar heb ik nog niet naar gekeken. 

Food

Griep. Ook ik moest er deze maand aan geloven. Het was gelukkig niet super erg maar ik heb wel bijna de hele maand last gehad van mijn keel. Daarom ben ik veel dropjes gaan eten. Het helpt echt erg goed tegen keelpijn maar het is niet zo goed voor je tanden. Ik was dan ook heel blij dat mijn vader suikervrije eucalyptus dropjes voor me mee had genomen. Ik heb nu geen last meer van mijn keel maar ze zijn nog steeds heel lekker.

Boek


'Girl in Translation' is een boek wat ik moet lezen voor school. Toen ik eraan begon wist ik niet echt wat ik er van vond maar nu ik het uit heb weet ik het wel. Het is een prachtig boek over een onderwerp wat snel vergeten wordt. Het is extra bijzonder dat het boek half autobiografisch is. De schrijfster heeft dus dingen uit haar eigen leven in het boek verwerkt. Het boek is ook verkrijgbaar in het Nederlands en dan heet het 'Bijna Thuis'.

De elfjarige Kimberly Chang en haar moeder verhuizen van Hongkong naar New York. Daar wonen ze noodgedwongen in een morsig, onverwarmd appartement in Brooklyn. Op school is Kim een buitenstaander doordat ze nauwelijks Engels spreekt. Na schooltijd moet ze haar moeder helpen bij haar werk in een sweatshop, waar ze de knappe Matt ontmoet. Ondanks alle tegenslagen blijkt Kim een getalenteerde leerling, en ze slaagt erin een beurs te krijgen voor een vooraanstaande particuliere school. Kim overwint vele obstakels en vecht voor een beter leven, maar net als alles waarvoor ze heeft gewerkt binnen bereik is, raakt ze zwanger van haar jeugdliefde Matt.

Serie

Deze serie heeft echt deze hele maand op zijn kop gezet. Het eind van seizoen 3 was 2 weken geleden en het was echt zenuwslopend. Ik ga geen spoilers vertellen want ik hoop dat jullie het ook allemaal kijken want het is echt een goede serie. Ik wil nu zo graag weten hoe het verder gaat. Er is nog geen datum naar buiten gekomen waarop de serie verder zal gaan maar het zal ergens in 2014 zijn. Ik kan niet wachten. 

Youtuber

De Youtuber waar ik deze maand alle video's heb gekeken en ze echt heel goed vond is Mr Ben Brown. Het is een Britse vlogger, blogger, avonturier, filmmaker, fotograaf en ex-profkajaker. Hij woont in Engeland maar is ook vaak in Zuid-Afrika. Hij vlogt elke dag gewoon dingen die hij meemaakt. Het is leuk om te zien. Ik hou wel van dit soort Youtubers, die gewoon elke dag filmen wat ze meemaken. Als jou dat ook leuk lijkt moet je zeker een kijkje nemen op zijn kanaal.

Music



Deze maand heb ik echt genoten van het nieuwe album van One Direction! Ik was zo benieuwd naar het album. Toen hij uitlekte moest ik me echt inhouden er niet naar te luisteren maar het is me gelukt. Ik heb netjes op de originele release datum gewacht. Het was het wachten zeker waard! Het album is zo iets anders als dat ik verwacht had. Ik vind echt dat ze met dit album zichzelf ontpopt hebben van 'pop-fangirl-boyband' tot iets volwasseners. Ik vind het hele album super goed maar mijn favoriete nummer is toch wel nummer 4 Midnight Memories. Het is zo vrolijk en ik ben hem nog lang niet zat!

Ik wil jullie allemaal een heel fijn 2014 wensen en ik hoop dat volgend jaar een jaar wordt waarin mijn blog verder mag groeien, er weer leuke artikelen voor jullie beschikbaar zijn en waarin iedereen gelukkig mag zijn! 

Een heel fijne jaarwisseling toegewenst en tot in 2014!

xoxo Naomi

2 opmerkingen:

  1. Leuke favorieten, ook leuke manier van beschrijven in die categorieën!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De leidjes van One Direction zijn altijd mijn favoriet !

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!