zondag 22 december 2013

DIY: Honing- wortel masker

In deze DIY laat ik jullie zien hoe je een maskertje kunt maken. Dit maskertje is speciaal voor een onzuivere huid. Ik heb er zelf erg last van. Ik hoop dat jullie het niet nodig hebben maar als het toch nodig is, is dit een top maskertje. Het is erg simpel en goed voor je huid. Alles wat je nodig hebt is een halve winterpeen en vier eetlepels honing.


Eerst moet je de wortel koken. Daarvoor heb ik de wortel in stukjes gesneden en in een pannetje met water gezet. Na ongeveer 7-8 minuten zijn de wortels gaar.

Om zeker te weten of de wortels gaar zijn kun je er in prikken. Als hij niet meer hard aanvoelt is het gaar.

Als de wortels gaar zijn moet je ze pureren. Ik heb dit gedaan met een staafmixer. Zo weet je zeker dat het goed gepureerd is.

Als laatst voeg je de 4 eetlepels honing toe. Na het goed doorgeroerd te hebben zet je het maskertje ongeveer 6 uur in de koelkast. Je kunt het dus het beste 's avonds maken en het de hele nacht in de koelkast laten staan.

Voordat je het maskert aanbrengt moet je eerst je gezicht reinigen. Daarna breng je het masker aan op je gezicht. Laat het masker 15 minuten zitten en spoel het daarna af met koud water. Mijn gezicht voelt heel zacht aan en is zichtbaar minder glimmend. 
Zo als je misschien al ziet zit er veel meer in het bakje dan dat er op mijn gezicht zit. Het masker is heel goed te bewaren in de koelkast. De honing zorgt ervoor dat het langer goed blijft.
Het enige nadeel aan dit maskertje is dat het heel erg stinkt. Maar dat komt omdat het puur natuur is.

Wat is jouw favoriete masker?

xoxo Naomi

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!