maandag 16 september 2013

Tag: What's in your schoolbag?


De meeste van jullie zijn net als ik weer begonnen met school. Het is weer wennen om vroeg op te staan en huiswerk te maken. Maar we moeten weer vol aan de bak! Ik moet dit jaar ook weer echt aan de bak. Vorig jaar ben ik blijven zitten dus ik had alle stof al gehad en het was niet zo lastig. Vwo 5 wordt nog een hele kluif. Maar ik ga zeker mijn best doen want ik wil mijn vwo afmaken. In deze post laat ik je een kijkje nemen in mijn schooltas.
Voor school gebruik ik vaak gewoon een zwarte Eastpack. Hij heeft een groot en een klein vakje. Hij is simpel, stevig en alles past er in.

In het kleine vakje heb ik allerlei verschillende dingen zitten. 

1. Rekenmachine. Mijn rekenmachine is echt iets wat altijd in mijn tas zit omdat ik hem anders vergeet. 2. Koekje. Ik heb altijd een koekje of iets bij me omdat ik snel misselijk wordt als ik niet genoeg eet. 3. Deo. Deo is altijd handig om bij je te hebben. 4. Parfum. Ik heb deze parfum al bijna een jaar in mijn schooltas zitten en ik gebruik hem niet elke dag maar het is altijd handig om er een bij je te hebben. 5. Oortjes. Ik gebruik mijn oortjes echt dagelijks. Als ik fiets luister ik muziek en in een tussenuur is het ook handig om oortjes in te doen. Het kan met of zonder muziek. Je kunt je zo af sluiten van de rest van de aula zodat je niet afgeleid word en goed huiswerk kan maken. 6. Pennen. Ik ben zo'n iemand die altijd haar pen kwijt is en er altijd een moet lenen. Om dat dit jaar te voorkomen heb ik extra veel pennen in mijn tas. 7. Dextro Energy. Omdat ik niet veel energie heb en me lastig kan concentreren heb ik altijd een rol Dextro bij me om me even op te peppen. 8. Handcrème. Vooral in de winter heb ik erg last van droge handen, dus heb ik handcrème bij me. Maar het is soms ook gewoon fijn om even je handen in te smeren. 9. Portemonneetje. Een klein portemonneetje is heel handig voor school omdat je er een klein beetje klein geld in kan doen om iets lekkers van te kopen op school.  

In het grote vak zitten mijn boeken, schriften en allerlei schoolspullen. 

 1. Broodtrommel. In mijn broodtrommel zit  mijn lunch. Ik wil dit jaar van mijn standaard lunch af (broodje met iets) dus ik denk dat ik nog een post ga schrijven over leuke alternatieven voor schoollunches. 2. Flesje water. Ik drink altijd water als ik op school ben en als het flesje leeg is kan je hem ook heel makkelijk bij vullen. Ik vind dit flesje van Sourcy erg fijn want hij is steviger dan de meeste flesjes. Hij kan goed tegen een stootje en dat is erg belangrijk in mijn schooltas. 3. Agenda. Sinds vorig jaar ben ik afgestapt van de dure agenda's en gegaan voor de goedkopere. Deze is van de Action en was €2. Ik heb hem gepimpt met allemaal songtekstregels van mijn favoriete liedjes. 4. Notitieboekje. Ik heb altijd een notitieboekje bij me om ideeën in op te schrijven. 5. Boek. Ja, op school heb je boeken nodig. Ik heb het kaftpapier er verkeerd op gedaan want de hartjes horen natuurlijk recht op. 6. Schriften. Ik vind het  fijn om grote schriften te gebruiken in plaats van kleine want je kunt er meer in schrijven en hij is minder snel vol. 7. Boek. Nog een schoolboek. Dit kaft papier vond ik zo leuk. Als ik niet net mijn muur geverfd had, had ik zoiets als behang genomen.

Mijn etui is een verzamelplek van rotzooi en zit  bomvol. Maar toch ben ik altijd alles kwijt.

1. Pennen. Nog meer pennen omdat je er nooit genoeg kan hebben. 2. Markeerstiften. Om dingen die belangrijk te markeren en je kunt er leuk me tekenen. 3. Pen. Deze pen is roze en die gebruik ik om na te kijken want rood vind ik niet leuk. 4. Potloden. Ik heb geen puntenslijper dus ik heb altijd 2 potloden zodat er sowieso altijd een is met een punt. 5. Gummen. Ik gebruik gummen vaak als spiekbriefjes. Vooral de onderste is erg geschikt want er zit een hoesje omheen. 6. Geodriehoeken. Je kunt nooit genoeg geodriehoeken bij je hebben. 7. Make-up. Sommige meiden hebben een speciaal make-up tasje in hun schooltas zitten maar ik heb maar een 3 producten dus vind ik dat een beetje overbodig. Je etui is een geschikte plek om make-up in te doen. Ik heb een mascara bij me omdat ik bijna een uur naar school moet fietsen en als het regent zit mijn mascara echt overal. Zelfs al gebruik ik waterproof mascara. Maar het is ook gewoon fijn om halverwege de dag even je mascara bij te werken. Voor mijn lippen heb ik een lipstick bij me en een lipbalsem. 8. Spiegeltje. Je kunt niets met je make-up beginnen als je geen spiegeltje hebt. Ik heb dit spiegeltje gekregen bij een boek en het heeft een blikken achterkant met een lief bloemetje. 9. Stiekjes en schuifjes. Het zijn er nu nog niet zo veel maar aan het eind van het jaar kan ik thuis geen stiekjes meer vinden want ze zitten allemaal in mijn etui. Het is handig om er altijd wel een bij je te hebben omdat je nooit weet wat je haar gaat doen gedurende de dag. Mijn haar vind het leuk om heel erg statisch te worden en dan moet ik het echt in een staart doen anders wordt ik er gek van. 

Wat zit er in jou schooltas?

xoxo Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!